Written by 06:03 Blog • 12 Comments

Een kijkje in mijn werkdag | wat doe ik?

een kijkje in mijn werkdag

De officiële functietitel heet realisator/ondersteuner 8, maar dat zegt helemaal niets. Vandaar dat ik vaker zeg dat ik werk als administratief medewerker. Dat komt al dichter in de buurt. In 2017 ben ik samen met een Jobcoach gaan zoeken naar een functie. Mijn wensen waren duidelijk, maar alsnog vrij lastig. Omdat ik administratief werk zou doen, zonder financiële taken. Functies zoals werken in het archief zijn langsgekomen, maar ook als assistent beeldende vorming. In februari 2018 kwam ik op gesprek bij provincie Gelderland. In eerste instantie om de offerten te archiveren, want dat liep erg achter. Daarna kwam de achtbaan. Daarom vandaag een kijkje in mijn werkdag, want wat doe ik?

Archiveren en fotografie

Alle offerten van uitvragen naar andere bureaus worden opgeslagen in een systeem. Naast de uitvragen ook de offerten en goedkeuringen hierop. Toen ik in februari 2018 bij de organisatie kwam te werken, zaten er in de mailbox volle mappen met mails die nog geregistreerd dienden te worden. Ik werkte destijds 16 uur in de week. En die vulde ik totaal met registreren in het systeem. Dat heb ik drie maanden volgehouden en toen was de tijd gekomen om een taak erbij te nemen. Dat werd fotografie. Niet dat ik zelf fotografeer, nee. Ik neem fotografieaanvragen in behandeling en communiceer met fotografen. Dit werd de basis van mijn takenpakket.

Rondleidingen en ondersteuning

Na de zomer van 2018 bleek dat ik meer ruimte heb om nog iets op te pakken. Zodoende werd ik coördinator rondleidingen door ons openbare, monumentale gebouw. Voor de crisis werd ons pand met regelmaat bezocht door schoolklassen, vriendengroepen en architecten. Op deze manier had ik ineens contact met inwoners en leerde ik ook meer over de Gelderse geschiedenis. Daarnaast ben ik taken gaan oppakken voor de afdeling waar ik werk. Wanneer nieuwe collega’s komen, afspraken voor de gehele afdeling beheren, et cetera. Ondertussen groeiden mijn uren mee van 16 naar 20 naar 22 uur per week. De drie dagen die ik werkte, werden op deze manier langer.

een kijkje in mijn werkdag

Ondernemingsraad en vast contract

December 2019. Ik vond het tijd worden voor een nieuwe stap in mijn leven, maar daarvoor diende ik eerst te sparen. Zodoende heb ik gesolliciteerd voor een extra opdracht, namelijk de vergaderingen van de Ondernemingsraad notuleren. Een betrokken club van collega’s. Zodoende heb ik mijn uren kunnen uitbreiden naar 30 per week. In april van dit jaar is mijn tijdelijke contract omgezet naar vast. Daarbij heb ik wel gevraagd of de Ondernemingsraad mocht komen te vervallen, want werken in meerdere disciplines werd te onoverzichtelijk. Dat was akkoord en de acht uren nam ik mee voor de andere taken.

Lees meer: Hoe ervaar ik het thuiswerken met autisme?

Kijkje in mijn werkdag

Hoewel ik geen notulen meer voor de Ondernemingsraad maak, is de rest van de bovenstaande taken nog intact. Fotografie is uitgebreid met de aanvragen voor andere producties en de ondersteuning is verbreed of heeft een net wat andere invulling gekregen. Ik heb het erg naar mijn zin bij provincie Gelderland en hoop dat ik er nog lang mag blijven werken. Maar ik denk dat dat wel goedkomt. Dit is een kijkje in mijn werkdag.

Wat doe jij voor werk?

No votes yet.
Please wait...
Close