Hoe ziet mijn werkdag eruit? – Provincie Gelderland

Op 26 februari 2018 begon ik na een lang traject bij mijn huidige werkgever: de provincie Gelderland. Vanaf 1 januari is mijn contract verlengd met een jaar en dat is iets waar ik blij en trots mee ben. Ik dit artikel geef ik je inkijkje in hoe mijn werkdag eruit ziet en dat doe ik niet voor niets. Ik krijg namelijk regelmatig de vraag wat ik uitvoer. (Chocolademelk drinken) Bij deze wil ik wel benadrukken dat ik werk bij de provincie en niet bij de gemeente. Deze worden vaak door elkaar gehaald. Geniet hieronder met mij mee wat ik op een werkdag doe.

De werkdag opstarten

Het is ‘s morgens voor negen uur als ik aankom op mijn werk. De eerste keuze die ik maak is of ik het gebouw betreedt via de hoofdingang of via de parkeergarage. Bij evenementen in het Huis der Provincie kies ik gegarandeerd voor de parkeergarage, omdat ik anders simpelweg knettergek wordt.
Ik loop naar mijn voorrangswerkplek en ga mij installeren. Dat doe ik door de laptop en het kussen uit mijn kluis te halen en deze op de juiste manier te gebruiken. Standaard gaat het invullen van mijn wachtwoord fout. Gelukkig ben ik er nu aangewend en ben ik de tweede keer binnen in het portaal. In mijn mailbox scan ik welke werkzaamheden ik kan verwachten. Deze verwerk ik in de todo-list die ik de vorige dag heb gemaakt.

Secretariële werkzaamheden

Voor de afdeling Communicatie verricht ik ondersteunende werkzaamheden. Een groot deel van de post komt bij mij terecht en deze verspreid ik weer zodat het bij de juiste collega’s komt. Daarnaast plan ik verschillende soorten afspraken in bij de collega’s. Dit is zeer divers, maar het gaat helaas nog niet altijd goed. Gelukkig ben ik hiermee aan het werk.
Als laatste vooral ook kleine klusjes die voor de afdeling moeten gebeuren. Checken hoeveel mensen er bij een afspraak aanwezig zijn of mailtjes versturen.

Hoe ziet mijn werkdag eruit?
De Markt met het Huis der Provincie | Fotografie: Mitchel Kleuver

Archiveren en fotografie

Toen ik vorig jaar februari mijn eerste werkdag had, begon ik met archiveren. Dat is mijn hoofdtaak. Bij het ‘loket’ waar ik werk komen verschillende aanvragen binnen. Hierbij kun je denken aan banners, flyers, fotografie, het maken van filmpjes of het opmaken van documenten met de bijbehorende huisstijl. Van al deze aanvragen komen offertes binnen en deze plaats ik in een systeem.
Dan heb ik ook een stukje van fotografie. De aanvragen komen bij het loket binnen en deze verwerk ik. Soms intern, soms extern. Dan zorg ik ervoor dat de aanvraag voldoende is geformuleerd om te worden gestuurd naar de fotograaf. Daarnaast natuurlijk nog dat er ook een offerte beschikbaar komt.

Hoe ziet mijn werkdag eruit?
De Sabelspoort in Arnhem | Fotografie: Mitchel Kleuver

Coördinator rondleidingen

Het gebouw waar ik werk is een blikvanger op de Markt van Arnhem. In 1954 is het gebouw geopend door voormalig Koningin Juliana en het maakt mij elke werkdag weer trots dat ik door de poort mag lopen. Tevens vinden veel voor mijn collega’s dat nog steeds een speciaal gevoel.|
Als coördinator rondleidingen komen alle aanvragen bij mij binnen en zorg ik ervoor dat de klant zo goed mogelijk wordt geholpen om een prettige rondleiding bij ons te ervaren. Echt een aanrader!

De drie onderdelen waar mijn werk uit bestaat fietsen door de hele dag heen. Soms heeft het ene prioriteit en dan het ander. Hoewel ik moet zeggen dat prioriteiten stellen op het werk anders is dan thuis, begin ik mij daar nu beter in te voelen. Dit was dus een inzicht in mijn werkdag.

Heb jij nog een vraag over mijn werk? Stel ‘m gerust!

Hoe ziet mijn werkdag eruit?

Loading Likes...

4 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *